The Pardu

The Pardu
Watchful eyes and ears feed the brain, thus nourishing the brain cells.

Tuesday, November 26, 2013

CBS Takes Action Against "Yellow Journalism"; Society Has A Greater Mission!

After reading the outcome of the CBS News 60 Minutes "journalistic review," we wonder about the true effectiveness of the review.  A Media Matters piece about the review follows the two graphics below.




Who owns the big TV networks?
Don’t be a fool. Understand that there is an agenda pushed on us through TV.

The Media Matters piece quotes Huffington Post's Michael Calderone:


Calderone wrote on November 26:
Jeff Fager, chairman of CBS News and executive producer of '"60 Minutes," informed staff Tuesday that Lara Logan and her producer, Max McClellan, would be taking a leave of absence following an internal report on the news magazine's discredited Oct. 27 Benghazi report.

The review memo to CBS employees is posted below. Chairman Fager thoroughly divulged the outcomes of the internal review.
First allow a few points and questions.  



Yes, we question! 

If more people question and express their views, we would experience far less of what we are seeing on an increasing basis from media. Over the past year, all major television networks have apologized for or retracted outright inaccurate stories. In a few cases Fox News hosts were compelled to go on-camera to apologize for serious and egregious lies. We offer a few inexcusable cases of playing (broadcasting) for an audience vs. real and accurate reporting.

I.  John King CNN
II. Jonathan Karl ABC (White House Benghazi email)
III. Martha MacCullum Fox News (ACA roll-out comparable to Katrina of Iraq War)

We will spare additional references to Fox News as we are only comfortable with Roman Numerals up to Number 20. 

MSNBC has, of late corrected errors and Martin Bashir apologized for accurately providing an image for Sarah Palin.

Accurate reporting is critical to a free society. Imagine all networks cloning what Fox News viewers see and here on a daily basis. Both Gallup and Pew Research have reported most Americans get their news from television. If that is the case, networks are driving the nation into the greedy clutches of plutocrats who's major mission in life is to nullify the federal government. Can you imagine an electorate primed for 2014 and 2016 information poisoned by news sources we have delineated above? How about the prospect the media Matters and others simply accepted the intentionally misleading in the 60 Minutes Benghazi report? 

CBS would have pulled off a Fox News-like exposition and relished in the extent of viewership the show garnered.

The seriousness of the power of media is beyond any level of non-attention. We expect Fox News to use GOP press releases as news items. We expect Fox News to tap into GOP strategy points for news slants. We expect Fox New to comb through the GOP House of Representatives "Playbook" for mantra, talking-points and story slants. We do not expect same from the former industry leading investigative news magazine: 60 Minutes.

As you read the following from Jeff Fager, Chairman CBS, recognize that Fager was directly involved in staffing CBS News. In 2011, David Rhodes was hired to head CBS News, Rhodes started his television news career at Fox News in 1996. We think it safe to assume that the metastasized "yellow journalism" at Fox News has Rhodes stamped all over it.  Rhodes and Ailes, what a thought! We also believe it safe to assume David Rhodes was instrumental in the hire of both Lara Logan (and probably her producer). If we have come to a point of connecting all of those dots, can we avoid the conclusion that someone at CBS sought to instill a news model resembling the mess over of Fox News? The question is rhetorical. 

See much more after the break below



Jeff Fager and Al Ortiz communication to CBS employees. 
By now most of you have received the report from Al Ortiz about the problems with the 60 Minutes story on Benghazi.
There is a lot to learn from this mistake for the entire organization. We have rebuilt CBS News in a way that has dramatically improved our reporting abilities. Ironically 60 Minutes, which has been a model for those changes, fell short by broadcasting a now discredited account of an important story, and did not take full advantage of the reporting abilities of CBS News that might have prevented it from happening.
As a result, I have asked Lara Logan, who has distinguished herself and has put herself in harm's way many times in the course of covering stories for us, to take a leave of absence, which she has agreed to do. I have asked the same of producer Max McClellan, who also has a distinguished career at CBS News.
As Executive Producer, I am responsible for what gets on the air. I pride myself in catching almost everything, but this deception got through and it shouldn't have.
When faced with a such an error, we must use it as an opportunity to make our broadcast even stronger. We are making adjustments at 60 Minutes to reduce the chances of it happening again.
There is a lot of pride at CBS News. Every broadcast is working hard to live up to the high standard set at CBS News for excellence in reporting. This was a regrettable mistake. But there are many fine professionals at 60 Minutes who produce some of the very best of broadcast journalism, covering the important and interesting stories of our times, and they will continue to do so each and every Sunday.
Jeff Fager
Chairman, CBS News
Executive Producer, 60 Minutes
SUMMARY OF FINDINGS
My review found that the Benghazi story aired by 60 Minutes on October 27 was deficient in several respects:
--From the start, Lara Logan and her producing team were looking for a different angle to the story of the Benghazi attack. They believed they found it in the story of Dylan Davies, written under the pseudonym, "Morgan Jones". It purported to be the first western eyewitness account of the attack. But Logan's report went to air without 60 Minutes knowing what Davies had told the FBI and the State Department about his own activities and location on the night of the attack.
--The fact that the FBI and the State Department had information that differed from the account Davies gave to 60 Minutes was knowable before the piece aired. But the wider reporting resources of CBS News were not employed in an effort to confirm his account. It's possible that reporters and producers with better access to inside FBI sources could have found out that Davies had given varying and conflicting accounts of his story.
--Members of the 60 Minutes reporting team conducted interviews with Davies and other individuals in his book, including the doctor who received and treated Ambassador Stevens at the Benghazi hospital. They went to Davies' employer Blue Mountain, the State Department, the FBI (which had interviewed Davies), and other government agencies to ask about their investigations into the attack. Logan and producer Max McClellan told me they found no reason to doubt Davies' account and found no holes in his story. But the team did not sufficiently vet Davies' account of his own actions and whereabouts that night.
--Davies told 60 Minutes that he had lied to his own employer that night about his location, telling Blue Mountain that he was staying at his villa, as his superior ordered him to do, but telling 60 Minutes that he then defied that order and went to the compound. This crucial point - his admission that he had not told his employer the truth about his own actions - should have been a red flag in the editorial vetting process.
--After the story aired, the Washington Post reported the existence of a so-called "incident report" that had been prepared by Davies for Blue Mountain in which he reportedly said he spent most of the night at his villa, and had not gone to the hospital or the mission compound. Reached by phone, Davies told the 60 Minutes team that he had not written the incident report, disavowed any knowledge of it, and insisted that the account he gave 60 Minutes was word for word what he had told the FBI. Based on that information and the strong conviction expressed by the team about their story, Jeff Fager defended the story and the reporting to the press.
--On November 7, the New York Times informed Fager that the FBI's version of Davies' story differed from what he had told 60 Minutes. Within hours, CBS News was able to confirm that in the FBI's account of their interview, Davies was not at the hospital or the mission compound the night of the attack. 60 Minutes announced that a correction would be made, that the broadcast had been misled, and that it was a mistake to include Davies in the story. Later a State Department source also told CBS News that Davies had stayed at his villa that night and had not witnessed the attack.
--Questions have been raised about the recent pictures from the compound which were displayed at the end of the report, including a picture of Ambassador Stevens' schedule for the day after the attack. Video taken by the producer-cameraman whom the 60 Minutes team sent to the Benghazi compound last month clearly shows that the pictures of the Technical Operations Center were authentic, including the picture of the schedule in the debris.
--Questions have also been raised about the role of Al Qaeda in the attack since Logan declared in the report that Al Qaeda fighters had carried it out. Al Qaeda's role is the subject of much disagreement and debate. While Logan had multiple sources and good reasons to have confidence in them, her assertions that Al Qaeda carried out the attack and controlled the hospital were not adequately attributed in her report.
--In October of 2012, one month before starting work on the Benghazi story, Logan made a speech in which she took a strong public position arguing that the US Government was misrepresenting the threat from Al Qaeda, and urging actions that the US should take in response to the Benghazi attack. From a CBS News Standards perspective, there is a conflict in taking a public position on the government's handling of Benghazi and Al Qaeda, while continuing to report on the story.
--The book, written by Davies and a co-author, was published by Threshold Editions, an imprint of Simon & Schuster, part of the CBS Corporation. 60 Minutes erred in not disclosing that connection in the segment.
Al Ortiz
Executive Director of Standards and Practices
CBS News
We at the TPI wonder why Logan and her producer were not summarily released from their contracts?  In fact, the true question is, "Is it not logical to assume that the 60 Minutes story is an expected reality  born of decision made as far back as 2011?" How many other 60 Minutes, or for that matter, CBS News stories have been broadcast while factually groundless? 

If you want to see the real danger of flawed television news, recall comment above about Gallup and Pew finding that people get their news from television and scan the embed below. Six conglomerates influence our everyday television viewing, new coverage and yes, movies we flock to watch.  It takes only one of two powerful mega-elitist conservative executives to cast a conservative shadow on what we see and hear. The perfect example is Jeff Zucker of CNN.  It is without question CNN has embarked on a conservative broadcast and commentary slant. Anyone who feels CNN is liberal obviously either watches Fox News morning till midnight, or the person is two steps away from a mental institution. 

We offer a look at how vulnerable we are as a nation and a people.

La Indy Media Dot Org


by systemfailure Wednesday, Apr. 09, 2003 at 10:43 PM 
So ya think we have a "free press" eh? Check out who owns who, and who owns what you think.......
GENERAL ELECTRIC --(donated 1.1 million to GW Bush for his 2000 election campaign) 

Television Holdings: 
* NBC: includes 13 stations, 28% of US households. 
* NBC Network News: The Today Show, Nightly News with Tom Brokaw, Meet the Press, Dateline NBC, NBC News at Sunrise. 
* CNBC business television; MSNBC 24-hour cable and Internet news service (co-owned by NBC and Microsoft); Court TV (co-owned with Time Warner), Bravo (50%), A&E (25%), History Channel (25%). 
The "MS" in MSNBC means microsoft 
The same Microsoft that donated 2.4 million to get GW Bush elected. 

Other Holdings: 

* GE Consumer Electronics. 
* GE Power Systems: produces turbines for nuclear reactors and power plants. 
* GE Plastics: produces military hardware and nuclear power equipment. 
* GE Transportation Systems: runs diesel and electric trains. 


=================================

WESTINGHOUSE / CBS INC. 

Westinghouse Electric Company, part of the Nuclear Utilities Business Group of British Nuclear Fuels (BNFL) 
whos #1 on the Board of Directors? None other than: Frank Carlucci (of the Carlyle Group) 

Television Holdings
* CBS: includes 14 stations and over 200 affiliates in the US. * CBS Network News: 60 minutes, 48 hours, CBS Evening News with Dan Rather, CBS Morning News, Up to the Minute. * Country Music Television, The Nashville Network, 2 regional sports networks. * Group W Satellite Communications. 

Other Holdings
* Westinghouse Electric Company: provides services to the nuclear power industry. * Westinghouse Government Environmental Services Company: disposes of nuclear and hazardous wastes. Also operates 4 government-owned nuclear power plants in the US. * Energy Systems: provides nuclear power plant design and maintenance. 


=================================


VIACOM INTERNATIONAL INC. 

Television Holdings: 
* Paramount Television, Spelling Television, MTV, VH-1, Showtime, The Movie Channel, UPN (joint owner), Nickelodeon, Comedy Central, Sundance Channel (joint owner), Flix. 
* 20 major market US stations. 

Media Holdings: 
* Paramount Pictures, Paramount Home Video, Blockbuster Video, Famous Players Theatres, Paramount Parks. 
* Simon & Schuster Publishing. 
             =================================

DISNEY / ABC / CAP (donated 640 thousand to GW's 2000 campaign) 

Television Holdings: 
* ABC: includes 10 stations, 24% of US households. 
* ABC Network News: Prime Time Live, Nightline, 20/20, Good Morning America. 
* ESPN, Lifetime Television (50%), as well as minority holdings in A&E, History Channel and E! 
* Disney Channel/Disney Television, Touchtone Television.
Media Holdings: 
* Miramax, Touchtone Pictures. 
* Magazines: Jane, Los Angeles Magazine, W, Discover. 
* 3 music labels, 11 major local newspapers. 
* Hyperion book publishers. 
* Infoseek Internet search engine (43%). 

Other Holdings: 
* Sid R. Bass (major shares) crude oil and gas. 
* All Disney Theme Parks, Walt Disney Cruise Lines. 
              =================================

TIME-WARNER TBS - AOL (donated 1.6 million to GW's 2000 campaign) 

America Online (AOL) acquired Time Warner–the largest merger in corporate history. 


Television Holdings: 
* CNN, HBO, Cinemax, TBS Superstation, Turner Network Television, Turner Classic Movies, Warner Brothers Television, Cartoon Network, Sega Channel, TNT, Comedy Central (50%), E! (49%), Court TV (50%). * Largest owner of cable systems in the US with an estimated 13 million subscribers. 

Media Holdings: 
* HBO Independent Productions, Warner Home Video, New Line Cinema, Castle Rock, Looney Tunes, Hanna-Barbera. * Music: Atlantic, Elektra, Rhino, Sire, Warner Bros. Records, EMI, WEA, Sub Pop (distribution) = the world’s largest music company. * 33 magazines including Time, Sports Illustrated, People, In Style, Fortune, Book of the Month Club, Entertainment Weekly, Life, DC Comics (50%), and MAD Magazine. 

Other Holdings: 

* Sports: The Atlanta Braves, The Atlanta Hawks, World Championship Wrestling. 

 =================================
NEWS CORPORATION LTD. / FOX NETWORKS (Rupert Murdoch) (donations see bottom note) 

Television Holdings: * Fox Television: includes 22 stations, 50% of US households. * Fox International: extensive worldwide cable and satellite networks include British Sky Broadcasting (40%); VOX, Germany (49.9%); Canal Fox, Latin America; FOXTEL, Australia (50%); STAR TV, Asia; IskyB, India; Bahasa Programming Ltd., Indonesia (50%); and News Broadcasting, Japan (80%). 
* The Golf Channel (33%). 

Media Holdings: * Twentieth Century Fox, Fox Searchlight. * 132 newspapers (113 in Australia alone) including the New York Post, the London Times and The Australian. * 25 magazines including TV Guide and The Weekly Standard. * HarperCollins books. 

Other Holdings: 
* Sports: LA Dodgers, LA Kings, LA Lakers, National Rugby League. * Ansett Australia airlines, Ansett New Zealand airlines. 
* Rupert Murdoch: Board of Directors, Philip Morris (USA). 

La Indy Media Dot Org



by systemfailure Wednesday, Apr. 09, 2003 at 10:43 PM 
So ya think we have a "free press" eh? Check out who owns who, and who owns what you think.......
GENERAL ELECTRIC --(donated 1.1 million to GW Bush for his 2000 election campaign) 

Television Holdings: 
* NBC: includes 13 stations, 28% of US households. 
* NBC Network News: The Today Show, Nightly News with Tom Brokaw, Meet the Press, Dateline NBC, NBC News at Sunrise. 
* CNBC business television; MSNBC 24-hour cable and Internet news service (co-owned by NBC and Microsoft); Court TV (co-owned with Time Warner), Bravo (50%), A&E (25%), History Channel (25%). 
The "MS" in MSNBC means microsoft 
The same Microsoft that donated 2.4 million to get GW Bush elected. 

Other Holdings: 

* GE Consumer Electronics. 
* GE Power Systems: produces turbines for nuclear reactors and power plants. 
* GE Plastics: produces military hardware and nuclear power equipment. 
* GE Transportation Systems: runs diesel and electric trains. 


=================================

WESTINGHOUSE / CBS INC. 

Westinghouse Electric Company, part of the Nuclear Utilities Business Group of British Nuclear Fuels (BNFL) 

whos #1 on the Board of Directors? None other than: 

Frank Carlucci (of the Carlyle Group) 

Television Holdings

* CBS: includes 14 stations and over 200 affiliates in the US. 

* CBS Network News: 60 minutes, 48 hours, CBS Evening News with Dan Rather, CBS Morning News, Up to the Minute. 

* Country Music Television, The Nashville Network, 2 regional sports networks. 

* Group W Satellite Communications. 



Other Holdings

* Westinghouse Electric Company: provides services to the nuclear power industry. 
* Westinghouse Government Environmental Services Company: disposes of nuclear and hazardous wastes. Also operates 4 government-owned nuclear power plants in the US. 
* Energy Systems: provides nuclear power plant design and maintenance. 

===============================


VIACOM INTERNATIONAL INC. 

Television Holdings: 
* Paramount Television, Spelling Television, MTV, VH-1, Showtime, The Movie Channel, UPN (joint owner), Nickelodeon, Comedy Central, Sundance Channel (joint owner), Flix. 
* 20 major market US stations. 

Media Holdings: 
* Paramount Pictures, Paramount Home Video, Blockbuster Video, Famous Players Theatres, Paramount Parks. 
* Simon & Schuster Publishing. 

    ===========================

DISNEY / ABC / CAP (donated 640 thousand to GW's 2000 campaign) 

Television Holdings: 
* ABC: includes 10 stations, 24% of US households. 
* ABC Network News: Prime Time Live, Nightline, 20/20, Good Morning America. 
* ESPN, Lifetime Television (50%), as well as minority holdings in A&E, History Channel and E! 
* Disney Channel/Disney Television, Touchtone Television.
Media Holdings: 
* Miramax, Touchtone Pictures. 
* Magazines: Jane, Los Angeles Magazine, W, Discover. 
* 3 music labels, 11 major local newspapers. 
* Hyperion book publishers. 
* Infoseek Internet search engine (43%). 

Other Holdings: 
* Sid R. Bass (major shares) crude oil and gas. 
* All Disney Theme Parks, Walt Disney Cruise Lines. 

       =============================

TIME-WARNER TBS - AOL (donated 1.6 million to GW's 2000 campaign) 

America Online (AOL) acquired Time Warner–the largest merger in corporate history. 

Television Holdings: 

* CNN, HBO, Cinemax, TBS Superstation, Turner Network Television, Turner Classic Movies, Warner Brothers Television, Cartoon Network, Sega Channel, TNT, Comedy Central (50%), E! (49%), Court TV (50%). 

* Largest owner of cable systems in the US with an estimated 13 million subscribers. 


Media Holdings: 

* HBO Independent Productions, Warner Home Video, New Line Cinema, Castle Rock, Looney Tunes, Hanna-Barbera. 

* Music: Atlantic, Elektra, Rhino, Sire, Warner Bros. Records, EMI, WEA, Sub Pop (distribution) = the world’s largest music company. 

* 33 magazines including Time, Sports Illustrated, People, In Style, Fortune, Book of the Month Club, Entertainment Weekly, Life, DC Comics (50%), and MAD Magazine. 

Other Holdings: 
* Sports: The Atlanta Braves, The Atlanta Hawks, World Championship Wrestling.


 =================================
NEWS CORPORATION LTD. / FOX NETWORKS (Rupert Murdoch) (donations see bottom note) 

Television Holdings: 

* Fox Television: includes 22 stations, 50% of US households. 

* Fox International: extensive worldwide cable and satellite networks include British Sky Broadcasting (40%); VOX, Germany (49.9%); Canal Fox, Latin America; FOXTEL, Australia (50%); STAR TV, Asia; IskyB, India; Bahasa Programming Ltd., Indonesia (50%); and News Broadcasting, Japan (80%). 

* The Golf Channel (33%). 


Media Holdings: 

* Twentieth Century Fox, Fox Searchlight. 

* 132 newspapers (113 in Australia alone) including the New York Post, the London Times and The Australian. 
* 25 magazines including TV Guide and The Weekly Standard. 
* HarperCollins books. 

Other Holdings: 
* Sports: LA Dodgers, LA Kings, LA Lakers, National Rugby League. 
* Ansett Australia airlines, Ansett New Zealand airlines. 
* Rupert Murdoch: Board of Directors, Philip Morris (USA). 


If People do not pay attention to growing plutocracy, we are doomed to live it!

No comments :

Post a Comment